Sziasztok!
A mai napon folytatódtak a kisebb munkák az összeszerelés folyamatában.
A kormányoszlop rögzítése volt az első.
A motortér felől felkerült a porvédő, (négy darab hatos csavarral rögzül) belül pedig a műszerfalhoz kell csavarni a hézagoló (távtartó) lemezekkel együtt.
Így tulajdonképpen, -ha szűk határok között is, de állítható a kormánymagasság. :o)
![]() | |||
a kormányoszlop a műszerfal alatt a távtartó lemezekkel |
A hátsó lámpák vezetékeinek szétbontására még biztosan emlékeztek, (kék, kék és kék...) most ezt kellett összekötni.
Először a kéket kötöttem össze a kékkel, aztán a kéket a kékkel, majd utoljára hagytam a kéket a kékkel... :o)
Amikor ez is megvolt, jöhetett az egyik sárga-piros vezeték, aztán a másik sárga-piros vezeték. (zölddel és fehérrel jelölve)
![]() |
három kék, két sárga-piros |
Mielőtt nekifogtam volna a kézifékkarnak, pihenésképpen visszaszereltem az olajszűrőt. Kis keresgélés után meg is lettek a felfogató lemezek, ezután könnyen kész lett.
![]() |
olajszűrő a helyén |
Amikor ez is megvolt, jöhetett a kézifékkar visszaszerelése.
Nem volt egyszerű. Először elgondolkodtam azon, hogy "hogyan is volt"? Mármint a szétszerelés. Mivel már régóta vagyok fiatal, ez nem is volt olyan egyszerű. :o)
Előbb kis gondolkodás, azután cselekvés. Ez az élet más területein is fontos sorrend. (lenne)
Előbb kis gondolkodás, azután cselekvés. Ez az élet más területein is fontos sorrend. (lenne)
Egy tengely, egy "ricni", egy csavar koronás anyával és az ezekhez tartozó két sasszeg. Mindez egy olyan kis helyen, ahol az egyik oldalon nagyjából 3-4 cm. van, és a másikon se sokkal több. Mindez pedig a kardántengely és a karosszéria között 8-10 cm.-nyi helyen.
Vidám dolog, főleg szerelőakna nélkül, aláfekvős stílusban. Azért nem röhögtem halálra magam.... :o)
Nagyjából 20-25 perc szenvedés, de készen lett. Ezekért a kisebb nehézségekért érdemes belefogni!
Ha már úgyis a kocsi alatt feküdtem, lefújtam festék spray-vel a kevés véletlenül kimaradt részt az alvázon és a karosszéria alján. A hígító csak úgy szállt a szűk helyen, megpróbáltam kevés levegőt venni. (az akkor éppen úgysem volt sok)
Amikor ezen is túlestem, levezetésképpen visszaszereltem a pedálsor porvédőjét, és a pedálokra visszakerültek a taposólemezek és a gumiborítás.
Ezután előkerült a hegesztőtrafó, és visszahegesztettem a bontásnál levágott összkerék-kapcsoló, és a felező kapcsoló karjait.
A következő az volt, hogy kipróbáltam a négertárcsát.
Tudom ez az elnevezés nem túl PC (píszí, vagyis pol correct) talán kicsit rasszistának is tűnhet, de ha ez a neve, hát ez a neve.
A négertárcsázás titka, hogy lassú fordulatszámon kell csinálni, vagyis állítható sebességű flex kell hozzá, hogy ne égjen bele a tárcsába a festék és a glett. Ez anyagilag sem lenne túl előnyös, mert egy jobb négertárcsa 4-5 ezer forintba kerül.
Szóval kipróbáltam hogy működik a dolog, és be kell valljam, hogy várakozáson felül teljesített. Rövid idő alatt sikerült eltávolítani a baloldal egy nagy részéről a régi festékrétegeket. (jófajta porálarc kötelező!!!)
Tudom ez az elnevezés nem túl PC (píszí, vagyis pol correct) talán kicsit rasszistának is tűnhet, de ha ez a neve, hát ez a neve.
A négertárcsázás titka, hogy lassú fordulatszámon kell csinálni, vagyis állítható sebességű flex kell hozzá, hogy ne égjen bele a tárcsába a festék és a glett. Ez anyagilag sem lenne túl előnyös, mert egy jobb négertárcsa 4-5 ezer forintba kerül.
Szóval kipróbáltam hogy működik a dolog, és be kell valljam, hogy várakozáson felül teljesített. Rövid idő alatt sikerült eltávolítani a baloldal egy nagy részéről a régi festékrétegeket. (jófajta porálarc kötelező!!!)
![]() |
régi festék eltávolítva |
Ezután már csak kevés időm maradt, hát visszakötöttem a dinamót (nem generátor!) aztán vége is lett a mai napnak.
Holnap az utastér következik. Az látványosabb lesz!
Üdv:
don Francesco
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése