2015. augusztus 8., szombat

NEGYEDIK NAP: NATASA ALATT....

Sziasztok!

Tegnap, majdnem az egész napomat Natasa alatt töltöttem (a feleségem mégsem haragszik) :o)
A karosszéria alvázról történő végleges lekötése következett.
Nagy élmény, hogy egy centit sem kell megemelni az autót ahhoz, hogy kényelmesen alá lehessen feküdni.
Az alsó csavaranyák meglepően könnyen lejöttek, egyik sem volt berozsdásodva, kis nehézséget csak az okozott, hogy az egyik a kipufogódob fölött van, amihez a dob hátsó részét is le kellett kötni. 
Ez azonban tényleg csak kis többletmunka.
Ezután a váltókarok, és a kézifék kar következett. 
A kézifékkar egy csavarral és egy sasszeggel biztosított stifttel van rögzítve. Mivel elég szűk a hely, nem volt túl vidám a dolog, de az anya viszonylag gyorsan lejött. A sasszeggel szenvedtem, mert az orosz szerelők nem alulról, hanem felülről lefelé szerelték be, így a szétszereléshez felfelé kellett kihúzni.
A probléma ezzel csak annyi, hogy nagyjából másfél centi van a váltó mellett, ami kevésnek bizonyul egy ilyen művelethez. Ráadásul a nagyjából 6 mm. átmérőjű stiftbe egy 40 mm. hosszú sasszeget dugtak be.
Na ezt nem kívánom senkinek.
Amikor ez megvan a hátsó világítás vezetékeinek és a benzinvezeték lekötése következik. 
Semmi gond, és már kész is, csak a benzinvezetéknél kell vigyázni, mivel rézcsőből van, így a letekerésnél figyelni kell, el ne csavarodjon. (könnyen eltörhet)
Ezután a  pedálok következnek.
A kuplung és fékpedál belső kis nyomólapját és az alsó kis borító lemezt le kell szerelni, és a fékpedált alul is le kell kötni. A kuplungpedált ki lehet annyira nyomni, hogy a karosszériát le lehet majd emelni róla. 

a fék és a kuplungpedál a lekötés után

A gázpedál rudazatát már előző alkalommal lekötöttem a karburátorról, így azzal most már nem volt semmi gond.
Amikor ez megvan, következik a hátra menő vezetékek lekötése a tűzfalról.
Mindenképpen meg kell jelölni, hogy melyik vezetéket honnan kötöttük le, mert -legalábbis ennél a darabnál- egymás mellett három egyformán kék színű vezeték volt egymás mellé bekötve, így a fotózás sem segít.

Mire idáig értem el is telt a nap, a karosszéria hátul már próbaképpen fel lett emelve az alvázról.
A következő a kormányrúd lesz, és levehető állapotba kerül a karosszéria. Akkor elvileg véget ér a "rombolás-fázis", és kezdődhet az építkezés folyamata.
Már alig várom!
Addig is pihenjetek jól a hétvégén!

Üdv:
dF

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése