Sziasztok!
Régen találkoztunk, de most ismét neki tudtam állni a munkának.
A mai feladat a baloldali ajtó befejezése, a küszöb pótlása, és a hátsó sárvédők leszerelése volt.
Az ajtó aljára és oldalára 40x40-es zártszelvényt hegesztettem, ugyanúgy, ahogy a küszöb belsejébe is.
![]() |
40x40-es vastagfalú az ajtón.... |
![]() |
...és a küszöbben. |
A küszöbre ezután visszahegesztettem a borítólemezt is, így már a fényezésig ezzel több munka nem lesz.
![]() |
az eredeti borítólemez is visszakerült |
Elkezdhettem leszerelni a hátsó sárvédőket.
Mindkét oldalon 5-5 db. 8-as csavar tartja, aminek a leszerelése nem probléma.
Igaz, hogy először azt vettem észre, hogy a csavar feje 13-as, az anya 14-es. Gondoltam azért, mert szegény orosz szerelőnek csak egy kulcskészlete volt, így meg tudta húzni azzal is.
Ez az elmélet akkor bukott meg, amikor a csavar mindkét végén 14-es volt. Aztán volt a feje 14-as és az anya 13-as.
Ekkor jöttem rá, hogy az orosz gyárban olyan csavarokat raktak be, amilyen éppen volt.
Nem gond, megoldottam, de persze a visszaszerelésnél majd új csavarok kerülnek be.
Szóval a hátsó sárvédők végre lent voltak, elkezdhettem az egyengetést. a jobboldalin alig kellett 5-6 percet kalapálni, mert csak egy kis horpadás volt rajta.
A baloldalin egy elég nagy horpadás volt, úgyhogy elég sokat kalapáltam.
![]() |
előtte |
![]() |
utána |
Szerencsére -ahhoz képest, hogy eddig még ilyet nem csináltam- nagyon jól sikerült, alig kell majd glettelni.
Mikor ezzel is készen voltam, maradt még egy kis időm a mai penzumból, így nekiálltam a motortérnek.
Kiszereltem a gázhajtást, leszedtem az AC pumpát, mivel nem nyomta a benzint. Szétszedtem, de nem volt a membránnal probléma, úgyhogy majd visszamegy így, ahogy van.
Ezután elkezdtem a motortérről leválasztani az elektronikát (bár ez a szó ennél a típusnál kicsit fellengzősen hangzik) :o) vagyis lekötni ahhoz, hogy az alvázról le lehessen majd szedni a karosszériát.
Sikerült is minden vezetéket és csövet lekötni, a következő alkalommal már "csak" a kormány és a pedálok lekötése lesz a feladat, mielőtt leszedném a karosszériát az alvázról.
Addig is mindenkinek további szép nyarat kívánok!
.
Szia
VálaszTörlésA "horpadás" amit kikalapáltál a pótkerék számára kialakított gyári mélyedés.