2015. szeptember 16., szerda

HATODIK-HETEDIK NAP: FÉK, FUTÓMŰ, ALVÁZ

Sziasztok!

Két nap beszámolója következik.
Tegnapelőtt az alvázat feltettük egy trélerre, és Tomi autószerelő barátom elvitte. Az ő feladata a fékek felújítása, (ezt azért jobb, ha igazi szakember végzi) és a futóművek átnézése volt.
Az alváz tréleren utazik Tomihoz

Tomi tegnap este már vissza is hozta, miután kész lett a munkával. Közben elvitte még gőzborotvával lemosatni. A fékcsövek, a munkahengerek, a rugók gumiszilentjei és a motortartó bakok ki lettek cserélve, ezen kívül a futómű szét- és összeszerelése is megtörtént.
Ma én következtem.
A mai napot szívesen elfelejtem majd, mert sok munkát szívesen végzek el, de az ecsettel való festés egyáltalán nem tartozik a kedvenceim közé.
Enyhén szólva.
Na mind1, ennek is meg kell lenni. Az alvázon nem volt hiba, volt rajta felületi rozsda, de tényleg csak mikronnyi vastagságban. Két megoldás kínálkozott.
1. Drótkefe, flex, csiszolópapír, egyszóval mechanikai megoldás.
2. A rozsdás részek átkenése úgynevezett rozsdaátalakítóval, vagyis kémiai megoldás.
Én ez utóbbit választottam. 
Először az alvázat kétszer átkentem rozsdaátalakítóval, (köszönet a Ferrokémiának, hogy ilyen is van) majd rozsdagátló alapozó következett, végül az alvázvédő.
Ez így egyszerűnek hangzik, de átfestésenként több mint egy óra volt.
Amíg száradtak a rétegek, a motorteret is kezelésbe vettem. Erre jók a hőálló festékek. A kipufogót például matt fekete kályhafestékkel kentem át, ami 700 fokig bírja!
Sok probléma a nagy melegen kívül nem volt, csak türelem és elszántság kérdése az egész. Kész lett és így a következő 10-15 évben nem kell hozzányúlni, az biztos.
Nézzétek meg itt lejjebb a képriportot!
Én valószínűleg egy ecsettel fogok álmodni. :o)

Üdv:
don Francesco

Trélerre rakás előtt

Tomitól visszajött


A rozsdaátalakító felkenésének kezdete
Vörös alapozó rajta

Hátulról is
Fekete alvázvédő is rákerült
Motortér előtte...
...motortér utána.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése